Facebook kauft Instagram für 1 Milliarde Dollar
Diese Meldung kam jetzt ehrlich gesagt etwas unerwartet: Wie Instagram offizielle mitgeteilt hat, wurde der Dienst zum Teilen von Fotos für eine Milliarde Dollar von Facebook übernommen. Instagram soll zwar weiterhin auch unabhängig weiterentwickelt werden, es wird aber intensive Verknüpfungen zwischen den beiden Netzwerken geben. Mit 30 Millionen Nutzern und dank der erst kürzlich veröffentlichen Android-Applikation sicherlich keine unüberlegte Handlung von Facebook, die als größtes soziales Netzwerk auch die größte Foto-Community im Netz haben. Gerüchten zufolge arbeitet Facebook ja bereits seit letztem Sommer an einem verbesserten Foto-Dienst inklusive entsprechenden Anwendungen, damit hat man es sich jetzt also einfach gemacht und einfach einen der populärsten Dienste in diesem Bereich übernommen. 1 Milliarde Dollar ist aber auch eine Menge Geld.
Mit Instgram übernimmt man aber natürlich nicht nur einen simplen Dienst mit hübschen Effekten für Fotos, das können andere auch und die würde man für wesentlich weniger Geld bekommen. Bei Instagram geht es um die Community dahinter. Diese ist nicht nur rasant gewachsen, sondern verbringt im Schnitt auch viel Zeit mit dem Dienst. Das ist einiges Wert, denn reine Userzahlen sind bei einem Netzwerk natürlich nicht alles. Mark Zuckerberg, CEO von Facebook, und Kevin Systrom, CEO von Instagram, haben auch schon eine offizielle Stellungnahme zu der Übernahme veröffentlicht, die ihr euch beide weiter unten durchlesen könnt. Ich bin ehrlich gesagt ein bisschen skeptisch im Hinblick auf die Entwicklung, ein unabhängiges Netzwerk wäre mir bei Instagram wesentlich lieber gewesen.
I’m excited to share the news that we’ve agreed to acquire Instagram and that their talented team will be joining Facebook.
For years, we’ve focused on building the best experience for sharing photos with your friends and family. Now, we’ll be able to work even more closely with the Instagram team to also offer the best experiences for sharing beautiful mobile photos with people based on your interests.
We believe these are different experiences that complement each other. But in order to do this well, we need to be mindful about keeping and building on Instagram’s strengths and features rather than just trying to integrate everything into Facebook.
That’s why we’re committed to building and growing Instagram independently. Millions of people around the world love the Instagram app and the brand associated with it, and our goal is to help spread this app and brand to even more people.
We think the fact that Instagram is connected to other services beyond Facebook is an important part of the experience. We plan on keeping features like the ability to post to other social networks, the ability to not share your Instagrams on Facebook if you want, and the ability to have followers and follow people separately from your friends on Facebook.
These and many other features are important parts of the Instagram experience and we understand that. We will try to learn from Instagram’s experience to build similar features into our other products. At the same time, we will try to help Instagram continue to grow by using Facebook’s strong engineering team and infrastructure.
This is an important milestone for Facebook because it’s the first time we’ve ever acquired a product and company with so many users. We don’t plan on doing many more of these, if any at all. But providing the best photo sharing experience is one reason why so many people love Facebook and we knew it would be worth bringing these two companies together.
We’re looking forward to working with the Instagram team and to all of the great new experiences we’re going to be able to build together.
When Mike and I started Instagram nearly two years ago, we set out to change and improve the way the world communicates and shares. We’ve had an amazing time watching Instagram grow into a vibrant community of people from all around the globe. Today, we couldn’t be happier to announce that Instagram has agreed to be acquired by Facebook.
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